روابط عمومي شرکت ايرانسل گفت: مشخصات مالکين کليه سيم کارتهاي فعال در شبکه ايرانسل در سيستم ايرانسل موجود است و هيچ سيمکارت فعالي در شبکه ايرانسل وجود ندارد که مشخصات مالک آن ثبت نشده باشد
روابط عمومي شرکت ايرانسل گفت: از آنجايي مشخصات مالکين کليه سيم کارتهاي فعال در شبکه ايرانسل در سيستم ايرانسل موجود است و هيچ سيمکارت فعالي در شبکه ايرانسل وجود ندارد که مشخصات مالک آن ثبت نشده باشد لذا امکان شناسايي مزاحمين تلفني به مرکز تماسهاي اورژانس، پليس 110، آتشنشاني و مراکز امدادي که احيانا توسط مشترکين ايرانسل انجام شود، با اعلام حقوقي ارگان مورد نظر و بر اساس آئين نامه برخورد با مزاحمتهاي تلفني ابلاغي از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي فراهم است.
آرش کريم بيگي در گفتوگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره پيگيري مزاحمتهايي که از سوي برخي مشترکين ايرانسل براي مراکز امداد و نجات به وقوع مي پيوندد، گفت: در صورتي که سازماني نسبت به تماسهاي مکرر و ايجاد مزاحمت شمارهاي از مسير حقوقي به ايرانسل شکايت کند و اصل مزاحمت براساس آئين نامه برخورد با مزاحمين تلفني احراز شود، در اين صورت شرکت ايرانسل بنابر آيين نامه، با مشترک خاطي برخورد خواهد کرد.
به گفته وي اپراتورها در برخورد با مزاحمين تلفني به طور قانوني حق برخوردي فراتر از آيين نامه سازمان تنظيم مقررات ندارند و برخورد و پيگيري قانوني بيشتر تنها از طريق مراجع قضايي قابل انجام است.